A legfrissebb digitális banki fejlesztések

2016. Március 09. 09:36:59

Banki sorszámhúzó applikáció, online háztartási bevétel- és kiadástervező szolgáltatás, videóchates ügyfélszolgálat: számos új digitális banki fejlesztést és netbanki szolgáltatatást vezettek be az elmúlt években Magyarországon, amelyek mind megkönnyítik az ügyfelek életét, és kellemesebb élménnyé teszik a bankolást. Összeszedtük a legérdekesebb, vagy leghasznosabb digitális banki újdonságokat!

Manapság egyre nagyobb igényünk van arra, hogy gyorsan, olcsón és kényelmesen otthonról intézhessük pénzügyeinket, ezt az igényt próbálják kielégíteni a pénzügyi szolgáltatók is. Kezdve onnan, hogy a legtöbb bank honlapja már mobileszközre is optimalizálva van – jelentősen megkönnyítve ezzel az ügyfelek dolgát – több fontos digitális fejlesztésről is értesülhettünk az elmúlt pár évben, illetve hónapokban. Ezen kívül hallani az elkövetkezendő évre-évekre tervezett fontosabb technológiai újításokról is, ami pedig azt mutatja, hogy a pénzintézetek felismerték a digitalizáció előretörését és fejlődését, illetve a szükséges intézkedéseket is készek megtenni a mind ügyfélközpontúbb kiszolgálás érdekében. Már csak használnunk kellene ezeket a remek újításokat, amik megkönnyítik az ügyintézést.

Az első nehézséget az okozhatja, ha be kell mennünk a bankfiókba. Ekkor általában mindenki felkészül a hosszas sorbaállás viszontagságaira. A gördülékeny ügyintézést hivatott segíteni például az egyik legnagyobb hazai bank nemrég bevezetett sorszámhúzó mobil applikációja. Egy ilyen alkalmazás letöltésével képesek vagyunk kiválasztani a minket érintő szolgáltatástípusokat anélkül, hogy fizikailag a bankfiókban lennénk. Ha mobilunkon keresztül „kihúztuk a sorszámunkat”, akkor azt is láthatjuk, hogy hányan várakoznak még előttünk, így előre meg tudjuk tervezni, mikorra kell a bankfiókba érnünk. Mindemellett az app arra is képes, hogy elnavigáljon minket a kiválasztott bankfiókba, illetve ATM-hez. Ezek mind hozzájárulnak ahhoz, hogy időt spóroljunk a banki ügyintézéssel.

Vannak olyan pénzintézetek, amik otthonról elérhető videóchates alkalmazás segítségével próbálják meg összekötni a kényelmeset a hasznossal. Így ügyfélként azt érezhetjük, hogy bár otthonról intézzük a pénzügyeinket, mégis olyan mintha személyesen is ott lennénk a bankfiókban az ügyintézővel. Emellett terjedőben van az úgynevezett co-browsing, aminek segítségével az ügyintéző képes az ügyfél böngészőjébe belépve segítséget nyújtani.

Egyre több műveletet tudunk akár otthonról is elintézni, így elkerüljük azt, hogy bemenjünk a bankba és feleslegesen akár több órát várakozzunk, mire sorra kerülünk. Egyes pénzintézeteknél már online tudjuk módosítani hitelkártyánk kedvezménykategóriáit, elérhetjük a legfontosabb információkat a hitelünkkel kapcsolatban, illetve pár kattintással nyithatunk célbetét számlát, ahová rendszeres megtakarításainkat utalhatjuk. Ezen kívül elektronikus úton akár számlatípusunkat is módosíthatjuk, illetve menedzselhetjük értékpapír-portfóliónkat.

Egyes újítások a felhasználók pénzügyi tudatosságának fejlesztését, elmélyítését tűzték ki célul. Így bizonyos pénzintézeteknél már grafikusan, kategóriákba rendezve követhetjük nyomon havi költéseinket és bevételeinket, ezáltal átláthatóbbá válnak a pénzügyeink. A kategóriák szabadon törölhetők vagy akár újakat is alkothatunk, így az ügyfél teljesen testre szabhatja ezt a netbanki fejlesztést. Ezen túlmenően költési limiteket is beállíthatunk, aminek köszönhetően saját magunknak szabjuk meg azt az összeget, amit még hajlandóak vagyunk egy adott költési kategóriára áldozni az adott hónapban. Természetesen a limiteket bármikor törölhetjük, vagy módosíthatjuk.        

A fentieken kívül olyan egyéb fejlesztések, újítások is napvilágot láttak már, mint például az online autólízing kalkulátor, vagy a QR-kód alapú mobil aláírás. Bizonyos esetekben sms értesítés helyett a bank saját mobilalkalmazásán keresztül kaphatunk értesítést a számlamozgásunkról.

 

Hozzászólások
Szólj hozzá
*-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.