Merre tart a banki digitalizáció? – Endre válaszol

2016. Július 20. 09:48:58

Merre tart a banki digitalizáció manapság? Mi a helyzet Magyarországon? Milyen fejlesztésekkel spórolhatsz akár órákat havonta? Olvass tovább, Endre válaszol!

1. Merre tart a banki digitalizáció?

A digitalizáció ma már megkerülhetetlen, erre a bankok is egyértelműen rájöttek már, hiszen sorra fejlesztik le különféle alkalmazásaikat, vagy bővítik az ügyintézési lehetőséget online platformjaikon. Így kijelenthető, hogy egyértelműen az internetes bankolás, ezen belül pedig az okos eszközökkel történő ügyintézés irányába tart a banki digitalizáció. Az Y-generáció tagjai már gyakorlatilag belenőnek az „okos bankolásba”.  Ez azonban csak az interfész, maga az elektronikus fizetés is ebbe az irányba megy: az NFC-technológia (érintéses kommunikáció például két mobil között, a Bluetooth is ilyen), a mobilfizetés, a virtuális bankkártyák felé.

 

2. Mit gondolsz, hol tart ma a pénzügyek online ügyintézése Magyarországon? Mennyire elterjedt, hogy az emberek online/mobilon, tableten ügyintézzenek?

Ha az egész társadalmat nézzük, akkor még nem annyira elterjedt. Azonban, ha korcsoportos eloszlásban, illetve más társadalmi csoportok szerint – például iskolai végzettség szerint – vizsgáljuk, már más a kép. Azt lehet megfigyelni, hogy a fiatalabb és iskolázottabb rétegnél egyértelmű elmozdulás van ebbe az irányba; nekik nagyon fontos, hogy online, vagy akár mobilon is tudjanak ügyet intézni. Az idő pénz – így aztán sokat lehet spórolni azon, ha valaki a sorban állásra vagy várakozásra fordított idejét mással tölti. Ha pedig elkerülhetetlen a sorban állás, akkor azt a holt időt is ki tudjuk használni, például mobilunkon intézhetjük ma már pénzügyeinket is!

 

3. Milyen digitális banki fejlesztéseket használsz pénzügyeid menedzseléséhez?

Az internetes bankolás nálam alap. Gyakorlatilag minden banki ügyfélszolgálati ügyemet és a napi odafigyelést igénylő bankügyeket így intézem. A befektetéseim kezelése, rendezése is ezen a felületen a legkönnyebb, ráadásul olyankor tudok ezzel foglalkozni, amikor más dolgom már nincs, jellemzően munkaidőn túl. Szintén alap a banki mobilalkalmazások használata, mobilfizetés. Ezeket azért is imádom, mert bárhol és bármikor elintézhetem azokat a bankügyeket, amik épp sürgősek vagy felmerülnek. Csak az applikációt kell letöltened és kész is. Az elektronikus számlázás, számlakezelés és könyvelés szintén óriási segítség és előrelépés – hátborzongató arra gondolni, amikor papír alapon kellett működtetni a vállalkozásokat.

 

4. Neked milyen banki fejlesztés a kedvenced? Miért?

Több kedvencem is van, de ha egyet kell kiemelni, akkor az a sárga- ás fehércsekkek internetes banki felületen való befizetésének lehetősége, amit mobil alkalmazáson keresztül, ráadásul kamerával is fel lehet vinni a rendszerbe, így begépelni sem kell. Ezzel rengeteg időt spórolok meg havi szinten, akár több órát is. A postai sorban állás volt a mumusom – eddig.

DEFAULT

Hozzászólások
Szólj hozzá
*-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.