Prémium ügyfél vagy! Nem is tudtad?

2016. Március 31. 13:00:20

Diszkrét, elsőbbségi kiszolgálás, megkülönböztetett figyelem, exkluzív kedvezmények: csak néhány jellemvonás, ami a bankok prémium kategóriás ügyfeleire vonatkoznak. Körülbelül 300-400 ezer ember tartozik ma Magyarországon a prémium ügyfél kategóriája alá, de sokan nincsenek is tisztában azzal, hogy ez milyen előnyökkel járhat. Ki lehet prémium ügyfél? Mire számíthatsz a bankodtól? Milyen szolgáltatások közül választhatsz? Olvass tovább és választ kapsz ezekre a kérdéseidre!

Elsőként jó tisztázni, hogy valójában kik is tartoznak ez alá a terminus technicus alá, és milyen csoportok vannak még? A bankok szempontjából jelenleg három ügyfél kategóriát különböztetünk meg lakossági kliensek esetében. A legmagasabb kategória a privát banki ügyfelek csoportja, mintegy 70 ezer ember.  Ők azok, akik a legvagyonosabb réteget alkotják. A prémium banki ügyfelek közé körülbelül 3-400 ezer ember tartozik és átlag feletti pénzügyekkel rendelkeznek. A harmadik csoport pedig azon ügyfeleket takarja, akik az előző kettőbe nem tartoznak bele.

Mi kell ahhoz, hogy prémium ügyfél lehess? A pénzintézetek eltérő feltételeket szoktak szabni arra vonatkozóan, hogy kik tartoznak a prémium ügyfélszegmens körébe, leggyakrabban havi jövedelemhez kötik ezt. Általában havi minimum nettó 250-400 ezer forintos rendszeres jövedelem bankszámlára érkeztetése szükséges ahhoz, hogy a prémium kategóriába kerüljünk. Előfordul még az is, hogy esetleg megtakarításaink nagysága, vagy ritkább esetben fennálló hiteltartozásunk után sorolódunk be ebbe a kategóriába. Ami a megtakarításokat illeti, az 5-10 millió forintos tartalékkal rendelkező ügyfelek általában már részesülhetnek a prémium szolgáltatás nyújtotta előnyökből.

Milyen előnyökkel járhat az, ha prémium ügyfél vagy? A jelentős jövedelem érkeztetést, illetve megtakarítást vagy hitelállományt a pénzintézetek kedvezményekkel, extra szolgáltatásokkal. Ez teljesen érthető, hiszen ezen ügyfelek általában aktívabban használják a banki és egyéb pénzügyi termékeket is. A prémium ügyfelek esetében szinte az összes banknál kaphatunk személyes kapcsolattartót, esetleg dedikált hívószámot a kiemelt ügyfélszolgálathoz. A bankfiókokban is megkönnyítik a dolgunkat: soron kívül tudnak minket fogadni, és van lehetőség az időpontfoglalásra is.

Ami a befektetéseket illeti, prémium ügyfélként általában szélesebb befektetési palettából válogathatunk, igénybe vehetünk különféle befektetési tanácsadást, illetve gazdasági elemzéseket bocsáthatnak rendelkezésünkre, valamint pénzügyeinkre vonatkozó személyre szabott tervezéssel is megkönnyítheti a bank a pénzügyeinkkel kapcsolatos teendőinket. Vannak olyan pénzintézetek is, ahol igénybe vehetjük az úgynevezett assistance szolgáltatást is. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy otthonunkkal vagy autónkkal kapcsolatos problémák orvoslásában nyújt segítséget a bank, illetve szerződött partnere. Így nem kell az internetet bújnunk a váratlan helyzetekkor, a bank gyorsan rendelkezésünkre tud bocsájtani egy megbízható szolgáltatót. Extraként foghatjuk fel az exkluzív életérzést fokozó különféle kedvezményeket, amiket banktól függően vehetünk igénybe prémium ügyfélként, illetve alkalmanként összejöveteleket, termékbemutatókat is rendezhetnek a prémium ügyfeleknek. Emellett adott esetben partnerkedvezményt is kaphatunk, ami rendszerint egy előre meghatározott szolgáltatói, kereskedői kör által nyújtott 5-10 százalékos árengedményt jelent.  

Összességében elmondható tehát, hogy mindenképpen érdemes tájékozódni bankunknál, hogy milyen szolgáltatások érhetők el a számunkra, esetleg beletartozunk-e a prémium ügyfelek körébe. Fontos, hogy kiderítsük ezt, hiszen különféle lehetőségek nyílhatnak meg előttünk, ezáltal szélesebb szolgáltatások közül válogathatunk, illetve esetleges kedvezményeket is igénybe vehetünk!

DEFAULT

 

Hozzászólások
Szólj hozzá
*-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.