Ezek a világ legtöbbet érő márkái

2016. Június 01. 10:20:41

A világ vezető cégeinek értékét elképzelni is nehéz, és ezek általában csak hozzávetőleges számok. A top 10 márka ranglistájáról olyan globális vállalatok csúsztak le, mint a Samsung, BMW, Nike, Mercedes Benz, vagy a Visa. De akkor vajon melyek azok, akik bekerültek az első 10 helyre? Olvass tovább és nem csak a rangsort ismerheted meg, de néhány kulisszatitkot is megtudhatsz a legnagyobb márkákról!

Első körben érdemes tisztázni a vállalat profitja, és a márka értéke közötti különbséget, ugyanis a két fogalommal sokat találkozhatunk. Profitról abban az esetben beszélhetünk, amikor a bevételből már levonásra kerültek a különböző adók, járulékok és a cégnek tisztán annyi a nyeresége az adott évre. Ez egy kézzel fogható, létező összeg.  A márka értékéről pedig inkább elméleti síkon beszélünk, amikor a márka eszmei értékét akarjuk meghatározni, ami nem kézzel fogható. Ezt a fiktív összeget a fogyasztók vásárlási hajlandósága határozza meg a leginkább. Érdemes megjegyezni, hogy ez a két összeg az esetek döntő többségében eltérő nagyságú, és a márka érték általában nagyobb, mint a profit.

10. General Electric

Márkaérték szempontjából a 10. helyen jelenleg az amerikai General Electric áll, mely többek között az elektronikai és pénzügyi szférában van jelen a világ számos országában. A cég több mint 305 ezer embert foglalkoztat csak az Egyesült Államokban. A vállalat vezetője Jeffrey Immelt, akinek egész éves fizetése összesen 16,8 millió dollár. A vállalat 2015-ös profitja 15,2 milliárd dollár, mellyel a 21. helyen áll a globális vállalatok ranglistáján. A márka értéke pedig nem kevesebb, mint 36,7 milliárd dollár.

9. McDonald’s

A lista 9. helyén áll a világszerte első számú gyorsétterem lánc, a McDonald’s helyezkedik el. Érdekessége, hogy a világ 500 legtöbbet profitáló vállalatának ranglistáján, csak a 101. helyen áll, hiszen 2015-ös profitja 4,8 milliárd dollár volt. A McDonald’s márka értéke ehhez képest 39,1 milliárd dollár.

8. Walt Disney

A következő egy mindenki számára kedves, a gyermekkort idéző márka, a Disney. A Disney márkanév alatt nem csak a Walt Disney meséket értjük, idetartoznak a Disney Land és Disney World élmény parkok, tv csatornák, szállodák, a Pixar Animation filmstúdió, a Touchstone Pictures, illetve a Disney fogyasztói termékeket értékesítő üzletláncok. A Disney tavalyi profitja 7,5 milliárd dollár volt, mellyel a világ 500-as profit ranglistáján az 57. helyet uralja. A legértékesebb márkák 8. helyét 39,5 milliárd dollárral érdemelte ki.

7. IBM

Az IBM leginkább a számítógép technológiában, software és rendszer technológia fejlesztésben tevékeny. A vállalatvezérigazgatója Ginni  Rometty, az elsőszámú női vezető a ranglistánkon. Az utóbbi években az IBM bevételei folyamatosan csökkentek, de még így is 12  milliárd dollár profitot termelt 2015-ben. A 7. legértékesebb márka helyét 41,4 milliárd dolláros összeggel uralja.

6. Toyota

A listán a következő helyet a Japán tulajdonban lévő Toyota érdemelte ki.  Az autógyártással foglalkozó cég központja a Japánban található Toyotában van. A világ ranglistán 15. helyen áll profit termelésével, melynek összege: 19,1 milliárd dollár. A márka értéke pedig nem kevesebb, mint 42,1 milliárd dollár.

5. Facebook

Az 5. helyen a mindannyiunk által használt, legnépszerűbb közösségi oldal a Facebook áll. A híres közösségi oldal meghatározó része mindennapi életünknek, de nem csak a magánéletben, hanem az üzleti világban is hatalmas szerepe van. A különböző cégek a Facebook hirdetésekkel és szponzorált oldalak segítségével könnyebben eljutnak az általuk megcélzott vásárlói szegmenshez. Ennek ellenére a 231. helyen áll a profit termelés ranglistáján, 2,9 milliárd dollárral. A márka értéke 52,6 milliárd dollár és így az 5. legértékesebb márka a világ márkáinak ranglistáján.

4. Coca-Cola

 Sokan nem tudják, hogy a Coca-Cola nemcsak egy márkanév, de egy olyan vállalat is egyben, melyhez olyan márkák tartoznak, mint a Fanta, Sprite, Powerade, NaturAqua, Nestea, Kinley, Cappy. A profit termelése 2015-ben 7,1 milliárd dollár volt, mellyel a 93. helyen szerepel.  A márka értéke pedig 58, 5 milliárd dollár.

3. Microsoft

Dobogós helyre csúszott fel, a Microsoft. Az amerikai szoftverfejlesztő cégnek olyan készülékeket és programokat köszönhetünk, mint az Xbox és a hozzátartozó kiegészítő berendezések: a Kinect, a Windows Live program és a hozzátartozó alkalmazások, mint a Microsoft Office, a Microsoft Business, és a Windows operációs rendszerrel futó mobil telefonok. A 2015-ös profit ranglistán a 25. helyen szerepel 20,7 milliárd dollárral. A márka értéke 75,2 milliárd dollár.

2. Google

A vállalat nemcsak márka értékével áll a második helyen, hiszen az Egyesült Államok második legkedveltebb munkaadója címet is kiérdemelte. Utóbbi nem is csoda, hiszen munkavállalóik különösen kreatív környezetben, a megszokottól eltérő módon végezhetik munkájukat, melyhez minden támogatást megkapnak a cégtől – kreatív sarokkal, nyugi szobával rendelkezik. A Google nemcsak innovatív és kreatív, de meg is becsüli beosztottjait. Egy korábbi cikkünkben már olvashattál a legsikeresebb cégeket bemutató könyvekről, melyek közül a Google-ról szóló lett az első, így ha bővebben is érdekel a cég filozófiája és működése, érdemes elolvasnod.  A Google 25. helyen áll a profit termelés ranglistáján, melyet 13,7 milliárd dollárral nyert el. A Google márka értéke 82,5 milliárd dollár.

1. Apple

A világ legértékesebb márkáinak ranglistáján az első helyezett az Apple.  A vállalat 1976-ban jött létre Steve Jobs, Steve Wozniak és Ronald Gerald Wayne közreműködésével.  Jobs halála után nagyban átrendeződött a vállalat menedzsmentje, kezdve azzal, hogy Jobs helyét a Disney vezérigazgatója, Bob Iger vette át. A vállalat azóta is folyamatosan bővül, a 2015-ös évben 6%-ot emelkedett a márka értéke, köszönhetően az Iphone 6, illetve 6S piacra dobásának. Az Apple szintén dobogós helyen áll a profit termelésben, hiszen a harmadik lett a tavalyi évben 44,5 milliárd dollárral. Az Apple márka értéke 154, 1 milliárd dollár.

DEFAULT

Hozzászólások
Szólj hozzá
*-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.